Buat Duit

Monday, February 14, 2011

ANGGURKU DAH BERBUAH!!





Wah, pokok anggur depan rumah keluar buah! Buah anggur hijau nampaknya. Tak tahulah  kut-kut besar nanti tukar jadi merah atau hitam pulak. Ada 3, 4 tangkai. Kalau ada rezeki boleh petik anggur depan rumah sendiri.

Pokok anggur ni ditanam oleh suamiku. Siap buat tempat pokok tu menjalar dai besi . Apa lagi bila tengok buah anggur dah keluar  senyum sampai ke telingga. Seronok sangat.

Sebenarnya pokok ni dah tanam dekat 2 tahun tapi tak pernah lagi keluar hasilnya.Inilah hasil sulungnya. Selalu orang dok tanya pokok anggur ke? Pokok anggur la. Tapi lepas mak letak baja dari ayah mertuaku bagi terus menjadi. Elok sungguh baja ni.Tak tahu cap apa, dari Peladang kut.

Meh petik  anggur.

2 comments:

  1. nnti dh masak jgn lupa bg sikit ek? *wink**wink*

    ReplyDelete
  2. salam,
    dulu kat rumah opah pun ada pokok anggur yang berbuah. Macam dalam gambar tu lah besarnya. Tapi.. tak besar2.. dok macam tu je buahnya.. last2 kami pakat petik dan makan.. eeuuwww.. punyalah masam.

    Sekarang pokok tu dah mati dah..

    ReplyDelete