Buat Duit

Tuesday, June 21, 2011

MASJID AL-TAAWUN

Dari puncak teringgi di Puncak, kami terus ke Masjid Al-Taawun. Masjid yang di kelilingi dengan air gunung. Subhanallah. Cantiknya pemandangan dari sini yang dikelilingi dengan bukit bukau.




Masjid ni dikelilingi dengan air gunung yang sejuk dan mendamaikan. Nak ambil air sembahyang, sangatlah sejuknya. Di sini , sempat bersolat sunat Tahiyatul masjid dan sunat Duha. Alhamdullillah. Allah memudahkan hasrat hati. Sebenarnya , ikut tarikh masa ni sepatutnya tengah uzur, tetapi bulan ni dia datang awal seminggu sebelum bertolak. Bolehlah bersolat di masjid di sana yang kami singgah.


Untuk ke dalam masjid , kasut mesti di letakkan di pondok penjaga. Masa nak keluar nanti boleh  bersedekah mengikut ikhlas hati. Kita kena melintas dalam saluran air ini untuk ke dalam masjid.






Penjual yang berjual di luar Masjid. Rambutnya rambut asli. Boleh test lagi. Tak percaya boleh tarik ye. Lebih lebat /kembang dari rambut David Arumugan Alleycats. Kalau lalat masuk boleh sesat dan terus pengsan. Tapi pemuda ni memang menjadi perhatian. Ramai yang mengabadikan gambar bersamanya untuk kenangan.


Kedai yang terdapat di situ. Kat sini aku beli balm Cap Helang yang sangat sedap bila sakit kepala.

6 comments:

  1. sejuk mata memandang especially gambar yg ada ala2 air terjun tu mak aih rambut afro tokojut sy tgk ha...

    ReplyDelete
  2. damainya susana masjid tu. cik ina suka ngan balm cap helang tu, selalu beli.

    ReplyDelete
  3. KAt Malaysia pun ada ya. Tak tau pulak.

    ReplyDelete
  4. Apa2 saja kalau dikelilingi air mesti mendamaikan apa lagi kalau ianya masjid.
    Kak Zai pun bila pergi jenjalan suka singgah masjid solat dan berdoa ambik berkat.

    ReplyDelete
  5. Salam kenal ...dtg kunjungan balas

    seronoknya cuti2 bandung.tengok Masjid tu teringat ke sana 3 thn lepas...mmg menarik view dr masjid

    ReplyDelete