15 August 2011

WIPER

Petang tadi keluar juga ke pekan walaupun panas terik. Bila dah keluar tu terus singgah stesen minyak. Masa tunggu minyak penuh datanglah pekerjanya tolong lap-lapkan cermin depan.

Dia kata wiper dah rosak , nanti rosak cermin. Kalau nak tengah offer sekarang. Boleh dia tolong pasangkan.
Berapa ? Saya bertanya .
Sekarang RM 48 sepasang untuk cermin depan. Kalau tak offer harganya RM 98.

Saya  pun tak tahu harga semasa. Tak berani nak beli takut kena tipu. Nantilah ,  biar suami  saya yang datang nanti.

Betul ke harga tuh? Seumur hidup tak pernah beli benda ni. Tahu bawa kereta saja.

2 comments:

  1. Kalau harga yang ditawarkan oleh pekerja itu tinggi, dia tak bermaksud nak tipu, Nieda. Tapi hanya merupakan cara ia mau mmendapatkan untung banyak. Eh sama saja ya !
    Salut buat kamu, Nieda yang tiada hari tanpa posting. Aku jadi malu karena menjadi blogger yang selalu kekeringan ide. Makanya sesekali aku pasti berkunjung ke blog yang kuikuti untuk silaturahmi sekaligus memberikan apresiasi. Agar rasa malunya tertutupi hehehe. jangan bilang siapa-siapa tentang ini ya !

    ReplyDelete
  2. tak tahu jugak... tapi rasanya ada jer yg murah cuma kualitinya mungkin rendah sikit

    ReplyDelete