10 September 2011

BELAJAR MEROTI

Hari tu saya dan Waahida belajar buat roti dengan Cikgu N. Banyak jenis roti yang kami belajar , dari pukul 10 pagi sampai pukul 5 petang baru habis. Berpeluh juga nak menguli tepung. Tapi berbaloi bila tengok roti menjadi.

Perlu diingat ye, sesiapa yang ada darah rendah (masa mengandung) jaga-jaga . Si Waahida (tudung biru) ni terpengsan sekejap sebab tak boleh bau ibu roti. Masa tu pula panas. Mungkin udara tak cukup.

Bila dah tau asas nak buat roti seronok juga buat roti sendiri di rumah.Kat rumah ini memang ramai yang minat makan roti. Nak pulak yang ada sosej atau inti kelapa. Cepat je habis makan panas-panas.




Tengah dok tengok mesin  penguli menguli tepung.













Kami berlima pelajar hari itu telah di beri sijil PENGHARGAAN oleh Cikgu Noraini.
Post a Comment