Buat Duit

Monday, May 14, 2012

Pulut mangga

Pulut mangga



Berhujung minggu di Kulim tempohari sempat merasa pulut mangga yang popular .Kalau ke Siam mesti mencubanya.

Pertama kali mencuba, boleh tahan juga sedapnya. Macam kita makan pulut durian . Ada santan , pulut dan mangga.

Sepinggan RM 5. Boleh habiskan seorang. Wah ! kenyang sampai ke petang . Tak  makan nasi pun tengahari tu.

Sesiapa nak cuba , boleh ke Giant Kulim. Ada kiosk makanan Siam di  tingkat 2 . Selain pulut mangga, ada tomyam dan somtan. Tapi tak sempat nak merasa. Pulut mangga pun beli bawa balik .

Aura Siam dah sampai !!!!

11 comments:

  1. Kalau ke Kelantan kak Zai suka singgah kat Gua Musang, ada satu kedai yang jual makanan ini...sedap sangat.

    ReplyDelete
  2. pulut mangga mmg sedap..kalau somtam lak kdg2 pedas yg amat..hihi

    ReplyDelete
  3. tak pernah makan, tapi saya yakin memang sedap tu sbb saya suka pulut dan juga buah mangga ;)

    ReplyDelete
  4. saya selalu baca tentang pulut mangga ni..cuma tak tahu dimana nak cari...macam ni kena lah gi Giant Kulim! ahaha

    ReplyDelete
  5. Bestnyaaa. Saya selalu kalau g Golok mesti makan pulut mangga. Diorang buat memang sedap!

    ReplyDelete
  6. salam nieda..acik memang suka mencuba..pulut mangga dan pulut durian pun acik suka

    ReplyDelete
  7. suami saya cukup suka pulut mangga. saya tak pernah cuba pun. rasa aneh pula mangga dimakan dengan pulut dan santan :p

    ReplyDelete
  8. makanan siam yang saya suka selain tomyam..

    ReplyDelete
  9. selalu perasan pulut mangga ni, tapi tak pernah cuba sekalipun. nnti balik msia mesti nak cuba yg ni. :D

    ReplyDelete
  10. pulut mangga popular kat utara tapi saya yg selama ni 3 tahun kat utara tak teringin pulak nak rasa pulut mangga ni..

    ReplyDelete