29 October 2012

Bagus juga ada cerita pocong ni

Masa ambil anak lelaki (Izzat dan Wafi) dari mengaji Quran tadi, mereka dua orang ni buat suspen pula.Mengaji lepas maghrib bila habis dah lepas Isyak tempat tu pula gelap sebab tak ada lampu jalan. Selalu naik basikal dengan anak jiran belakang rumah tu  , malam ni tak mau pula .  Rupa-rupanya ada kes.

Bila  masuk kereta si abang kata ,  sampai kat tracfic light baru nak bagi tau. Dalam hati mesti depa ni takutkan sesuatu sampai tak berani tidur dalam bilik sendiri malam ni .

Bila sampi tempat yang cerah berlampu  dia pun buka cerita. Rupa-rupanya heboh pasal pocong pula budak-budak ni. Kata dia , pocong ni suka dok dekat  simpang  jalan .Aktif selepas pukul 12 malam. Wah ! aktif yang disebutnya.  Kawan-kawan depa ni ada yang pernah jumpa dah. .Mak dengar  aje.

Yang baiknya,  bila suruh solat Isyak tak bertangguh dah . Laju je dua beradik ni sembahyang. Takut pocong mai menempek di tengah-tengah masa tidur malam nanti.

Gambar raya puasa 2012 - beraya di rumah mertua.

Tahu takut hero-hero mak ni!


Post a Comment