Buat Duit

Thursday, April 18, 2013

Hari Anugerah SMK Taman Tasik Taiping


Tuan badan tak dapat pulang untuk Hari Anugerahnya. Mak yang jadi wakil dan Shauqi yang hadir .
Tak palah Ain kan .
Ada juga kawan-kawan Ain yang lain tak dapat turut serta juga . Hanya 74 dari 84 orang 
pelajar PMR ( 8A) yang ada tadi.
 Kan ramai kawan Ain dah pindah ke sekolah baru.

Selain anugerah untuk pelajar PMR, pelajar yang berjaya dalam SPM yang baru diumumkan juga turut menerima hadiah.


Ain jangan sedih tak dapat balik sebab sekolah tak bagi pelepasan.
Kebetulan minggu yang sama , sekolah  baru Ain ada program Perkampungan Menjawab peperiksaan di PWTC selama 3 hari. 

Hebat Ain, berkampung di PWTC. 
Bukan calang-calang tempat tu.

Mak pula masa dah tua baru merasa pijak PWTC . Tu pun masa nak konvo hari tu.
 Kalau tak , tak merasa jugalah.




Ini barisan koir  sebelum mak naik pentas dengan adik ambil hadiah untuk Ain.
Depa nyanyi 2 buah lagu .
Siap main keyboard oleh pelajar juga  . 
Mungkin pelajar Tingkatan 1 atau 2 , sebab kecil je saiz badannya.


Mak pun beratur juga dengan kawan-kawan Ain yang lain.
Shauqi pun beratur juga.  Bukan dia nak duduk sorang-sorang kat kerusi tu.


Abah tak dapat pergi , sebab sekolah abah pun ada Hari Anugerah juga.
Kebetulan betul  sama hari  pula.
Maklumlah esok , Perak cuti. 

Dulu Ain dah cuti masa 2 Februari dulukan? sekarang bagi peluang mak cuti pulalah.
Negeri Perak bercuti sempena Hari Keputeraan Sultan Perak pada 19 April.

Gegar pula kamera baru mak ni!

Gambar tarian , persembahan kedua sebagai selingan.

Peneman mak @ bodygard

Dalam ni ada sijil, plak , buku dan duit  untuk Ain.


Ain jangan sedih-sedih tau. Ini adalah kejayaan manis yang dah Ain dapat.
Dah jadi hak Ain atas usaha gigih Ain dengan tunjuk ajar guru-guru Ain.

Tahun depan , ada lagi yang perlu Ain kejar.
Seandainya kita leka, takut-takut kejayaan yang sangat manis   seperti ini tidak berulang.
Namun mak selalu doakan buat semua anak-anak mak berjaya  dalam di dunia dan akhirat.

Amin.





1 comment:

  1. tahniah ain :) wah, bodyguard tu dapat upah jajan lagi ye?

    #lama dah tak singgah sini..

    ReplyDelete