Buat Duit

Wednesday, April 3, 2013

Taman Tasik Taiping

Shauqi model tetap maknya.

Masa ni awal pagi, orang tak ramai lagi. Kalau petang , memang penuh kat sini. Duduk-duduk sambil tengok tasik.

Pokok tua yang dah berkurun  umurnya.

Ada hati nak hulur  kaki dalam tasik!

Lokasi pengantin mengambil gambar kenangan.

Nak suruh Shauqi berdiri tepi pokok tua ni untuk perbandingan besarnya pokok ini, tak maunya dia. 
Takut! 
Besarnya pokok ini 2,3,4 pemeluk orang dewasa.


Nun di belakang , kelihatan Hotel Flemington yang  mengadap tasik.

Daunnya dah menyapu air.

Kat sini jelas sikit , Hotel Flemingtonnya.

Malu nak tayang. Sampah bertaburan.


Di belakangnya ialah Bukit Larut.
Jalan ke Bukit Larut adalah melalui hadapan Hotel Flemington. 
Satu lagi jalan masuk ialah melalui jalan penjara Taiping.

Ini hanya sebahagian sahaja Taman Tasik . Ada lagi kawasannya  yang luas. Tempat berkelah , tempat jogging dan beriadah, kawasan taman permainan kanak-kanak, perahu itik ( perahu ke ?) yang boleh kayuh dalam tasik dan zoo Taiping pun terletak di sini.


Taman Tasik yang selalu mendamaikan.








9 comments:

  1. hehe..patut pun anak takut..pokok tu nmpak sikit creepy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokoknya mmg bsr,,sbb tu shauqi takut

      Delete
  2. Saya suka Taiping. Saya suka taman tasik nya ..Sebab sekolah saya dulu, di Bukit Larut itu lah..:)

    ReplyDelete
  3. Slh satu tmpt Nostalgia kami ni! Huda form 4-5 kt MRSM taiping. Kalau gi lwt dia kt org tdo kt Hotel Seri Msia Taman Tasik Taiping tulah. Tiba2 rindu dgn Night Safari kt Taiping Zoo!

    ReplyDelete
  4. assalam nieda..acik baru pegi..30/12/2012 dulu

    ReplyDelete
  5. Asyik baca citer citer orang jer..nampak gayanya kena pergilah..untuk menghayatinya..insyaallah ..one fine day!!!

    ReplyDelete
  6. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete