18 May 2013

Habbatus Sauda




Saya tertarik cerita seorang anak tentang bapanya. 
Bapanya mengamalkan habbatus sauda sejak muda.
Sangat bertenaga . 
Tak pernah komplen sakit lutut dan sebagaimana orang tua-tua seusianya. Malah rajin bangun bertahajut dan dapat beribadat dengan sempurna.

Padahal bapa ni , cikgu pencen yang pernah mengajar saya masa saya di sekolah rendah lagi.. 
Anak murid ni pun dah masuk 4 siri , apa tah lagi cikgu pencen tadi.
Mungkin dah lebih 70 tahun.

Saya pun membeli sekotak Minsyam ini.
Habbatus sauda yang belum diproses seperti biji sawi.
Bagi saya lebih mudah dalam bentuk kapsul daripada yang serbuk.

Tapi betullah...terasa ringannya badan
dan bertenaga 












2 comments:

  1. Salam Nieda..nekcpk pun da lama ambil habatusawda ni...elok untuk badan kita,,cergas

    ReplyDelete
  2. bagusnya..kat mana ada juai yang mcm dlm gbr??

    ReplyDelete