21 September 2013

Minyak Zaiton dari Tanah Arab

Murah !


Minyak zaiton yang saya beli di pinggir masjid terapung , Jeddah.Satu tin kecik tu harganya  5 riyal.
Saya beli juga sebuku sabun jerawat  tapi lupa nama . Bagi anak pakai ,kut-kut nak hilang jerawat.



Jurujualnya wanita dan boleh berbahasa Indonesia.
Orang Indon kut yang terbabas kat situ.

Saya beli sabun hijau yang tepi dalam kotak.
Dia jual 3 ketul 10 riyal.



Makcik tu jaul kekacang dan kerepek juga.





Tak sempat nak bergambar , dah tunjuk barang jualan.
Mamat tu jual minyak wangi.
Sebotol 20 riyal.
 Bila orang tak mahu beli terus turun harga ke 5 riyal.


Jagung bakar.



Masjid Terapung Jeddah.

Mula-mula nak story pasal minyak zaitun saja. Tiba-tiba keluar gambar masa umrah pula.
Entahlah tiba-tiba , bila musim haji dah bermula teringat Mekah dan Madinah.Rindu pun ada.
Kenangan di Masjidil Haram dan Masjid Nabi datang semula.

Bilalah giliran saya pula?



5 comments:

  1. Ditempat saya Pdg Besar Perlis, macam2 cream utk kulit ada, tapi biasa la brg Siam,kena betul2 check.nanti mudharat pulak.Cantik gambar you kat mesjid tu...angin meniup jubah sepoi2 bahasa pulak...

    ReplyDelete
  2. Untung nya dah sampai sana..... saya pun kepingin.... hu hu hu

    ReplyDelete
  3. dah guna dah minyak zaituuun tu..?

    ReplyDelete
  4. jauh punya myk zaiton tu ;-)

    ReplyDelete
  5. hi.. nak tanya, macam mana nak guna minyak zaitun tu? utk makan atau masak or rambut? saya juga ada beli di mekah sebelum ini tapi x pernah guna sebab penjual org arab x reti berbahasa selain arab.

    ReplyDelete