Buat Duit

Wednesday, September 4, 2013

Seruling ajaib


Bukan kotak tisu yang nak dikatakan tapi seruling dari Sabah itu.

Bila ada anak lelaki , lain yang dia berkenan nak beli masa pergi  makan angin atau ada benda pelik di kedai.

Masa ke Sabah beberapa tahun dulu, abang-abang Shauqi ini nak benda ini.  Masa tu Shauqi kecil lagi baru 10 bulan. Tak pandai nak minta apa-apa lagi.

Terjumpa benda ini di Pasar Nabalu.

Tak mahal pun  , satu RM 2.

Tapi yang menariknya bila ditiup berbunyi sebiji macam bunyi burung.
Pandai sungguh orang yang menghasilkan benda kreatif ini.

Saya simpan elok-elok takut hilang . Sekarang ini dia orang jumpa balik.
Bila ditiup macam ada burung dalam rumah pula.






3 comments:

  1. mmg kreatif la kak... teringin plak nak tiup

    ReplyDelete
  2. dedulu ada orang buat benda yg lebih kurang macam ni kat kampung saya.. untuk umpan burung wakwak.. kami panggil dekut.. pelik kan namanya.. haha..

    ReplyDelete
  3. assalam nieda..pandainya menyimpan..masih elok dan boleh digunakan lagi

    ReplyDelete