Buat Duit

Thursday, March 27, 2014

Bukit Merah Lake Town

Hari  ini kami ke Bukit Merah Lake Town  permintaan dari anak-anak untuk mandi -manda. Maklumlah cuti sekolah tak senang duduk juga kalau tak ke mana-mana.


Pukul 11 .30 pagi lebih kurang kami dah sampai ke sana. 
Parking pun senang nak dapat dan orang yang membeli tiket pun tak ramai sangat. 
Tak lama beratur dah dapat .

 
Untuk dewasa RM 30 dan kanak-kanak 12 tahun ke bawah RM 20.
Kanak-kanak tinggi bawah 90 cm percuma. 
Shauqi sorang yang dapat RM 20 , abang dan kakak yang lain dah kira dewasa.
Kami  hanya bayar untuk mandi sahaja .
Kalau nak Taman Eko lain pula harga.

Jika nak melawat ke tempat orang utan dan sebagainya bolehlah ambil Pakej Kombo lebih menjimatkan
RM 48 untuk dewasa.

Alamak kecik sangat tak nampak harga pula.

Benda ni jangan buang sehingga kita dah keluar dari BMLT.
Kalau kita masih pakai benda ni, kita boleh keluar masuk dari kaunter depan 10 kali pun tak apa.

Dataran sebelah kanter jualan tiket.

Ada banyak kios jualan cenderamata.

5 cinta hati .

Harga sewa pelampong RM30 , tapi akan dapat balik RM 10 bila kita pulangkan semula.
Maka akan diheret ke mana saja kaedahnya.

Belon besar , hanya 6 orang sahaja yang dibenarkan naik  daam satu-satu masa.
Kalau nak naik kena beratur tunggu giliran. Ada tali panjang disediakan untuk panjat ke atas.

Kerusi gantung tak beroperasi.
Sekarang dah jadi RM 7.
3-4 tahun dulu RM 4 sahaja. 
Mujur sempat merasa.
Best juga melihat pemandangan BMLT dari udara.


Bnayak meja dan kerusi  di sediakan untuk kita melepak dan letak barang.
Wakaf pun ada untuk disewa.


Tak lepas peluang , dari anak sampai ke  emak mencuba permainan ini.
Best ooo..
Mula nak naik dengan Shauqi , tapi dia tak boleh sebab kecil lagi.

Satu lagi permaian yang di sediakan di sini ialah gelonsor boomerang.
Anak-anak ni terlebih advance . Bila mereka dah cuba disuruh mak pula try.
Rugilah mak , mak tak try kata depa.

Mak ai ...tinggi . Kena panjat tangga 5, 6 lengkok baru sampai kat atas . Rasa-rasa tinggi pokok nyok kut.
Kita akan diberi pelampung warna kuning , duduk dan akan dilepaskan ke bawah. Macam nak luruh jantung rasanya.
Ada  pekerja dia jaga dan dia baca Bismillah sebelum tolak saya ke bawah.

Bentuk V , 90 darjah. Bayangkan bila kita menyusur turun.
Kelajuannya akan membuatkan kita naik turun beberapa kali sehingga kelajuan pelampung menjadi perlahan dan berhenti.

Kalau tak menjerit memang herolah. 
Mata mak memang tak bukak sampai pelampong berhenti. Dan dan teringat pesan  Ain , 
 mak pejam mata saja.
Tobat tak naik dah... huhuu.

Masa kat sini tak bawa kamera, telepon dan sebagainya sebab kedudukannya di pertengahan laluan air.
Jadi  tiada gambar diambil.
Saya pun tak sangka anak-anak nak ajak ke sini....hehehe.

Kami makan  nasi ayam RM5 dan  nasi goreng ayam RM 4.50.
ABC RM 2.50.   Ada juga nasi berlauk disediakan.
Sistem bayaran menggunakan kopun.

ABC dia best...mesti cuba kalau ke sini.

Nak solat tak susah , ada 3 surau yang saya nampak. Perhampiran bilik persalinan , dekat kaunter tiket masuk dan  bangunan hadapan dekat pintu masuk.Pilih nak guna yang mana mengikut keselesaan kita . Bagi yang tak bawa telekung pun ada disediakan.






6 comments:

  1. cuti sekolah bawak budak2 datang c ni mmg best..kita yg mak budak pun mesti nk tumpang sekaki..itu jm le kalau dh kawin dan ada anak nanti..Ya Allah..bila lah agak nye turn JM kan heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ins sya Allah. setiap org ada pasangannya ..doa supaya dipermudahkan

      Delete
  2. acik pernah pergi sekali nieda..sebab acik dari jauh..acik tidur disana sekali..kan ada sediakan tempat penginapan kan

    ReplyDelete
  3. hotel pun ada .boleh jalan kaki saja ke tmpt mandi tu

    ReplyDelete
  4. Kak Zai dah pernah pergi ambik pakage sebab nak lawat semua tempat.

    ReplyDelete