Buat Duit

Monday, September 15, 2014

Biru Mataku




Anak dan ibu

Meow

Mata biru you ....


Anak kacuk , ibu kucing kampung , bapa kucing siam.
Anak dia ikut warna bulu bapa. 
Gebusss.

Bila dah beranak dua, tak nampak pun si kucing Siam.
Tinggallah mak dok bela anak.

Tadi dah nampak , ada kucing jantan baru dok kerising kat mak kucing.
Lepas pantang ke belum?
Dia nak mula dah.

Sebenarnya kucing ni selalu datang rumah minta nasi.
Tak tahu sapa punya.

Bertuan ke tidak , saya pun tak tahu.
Bila dah ada anak comel dua ekor seronok pula anak-anak saya buat main.

Rumah kami pun dah jadi rumah dia ,
Menetap di situ sehingga anak dia menjadi dewasa.







6 comments:

  1. syg sekali sya takut kucing. lebih2 lagi anak kucing.lari brdesup saya bila jumpa.tapi anak2 lelaki saya semua suka kucing.masalah bila depa nk bawa kucing kerumah.,,lari saya tk ckup tanah.he he

    ReplyDelete
  2. Sama macam ibu Kucing anak kak zai baru beranak 4 ekor lepas tu siadik pulak bawa balik seekor kucing jalanan. Dah meriah dengan kucing.

    ReplyDelete
  3. comel nya lembut je kaler bulu nya tu...

    ReplyDelete
  4. JM pernah dgr jika kita sayang dan memelihara kucing rezeki murah

    ReplyDelete