03 May 2011

Hari ke2 di KL.

Pagi2 ni tak ada plan ke mana lagi, sebab cik abang nak g memancing pulak. Ke KL pun bawa batang pancing  dia tu. Petang baru nak plan ke Low Yatt dan ronda 2 KL.Mungkin hujung minggu , ramai nya orang toksah dikatalah. 


Ini pemandangan dari tingkat 10 Apartment Mandy.Di bahagian parking kereta di bawah tu dulu tempat rumah kongsi pekerja Indon yang buat bangunan kedai . Dari atas balkoni ini, dapat dilihat kehidupan mereka di bawah. Nampak mereka sedang mandi-manda hanya bersependa saja. Makan ramai-ramai di rumah kotak mereka. Kita lihat kehidupan mereka susah , tetapi di negara mereka lagilah susah.

 Itu cerita  dalam tahun Dis 2009. Tahun 2010 tak singgah lama di sini.Hanya transit sekejap dan langsung ke LCCT. Budak2 ni bising nak ke rumah Pak Longnya. Seronok dapat mandi kolam di bawah sana dan jumpa sepupu2nya.


Ini pemandangan dari balkoni. Kelihatan Bangunan Maltrade di kejauhan. Nampak juga tanah sedang diratakan. Pergi sekali lagi nanti mesti projek dah siap.


Kelihatan juga ada perumahan Melayu yang di kelilingi dengan bangunan tinggi pencakar langit. Mampukah mereka bersaing.

Esok jangan lupa ada citer jalan2 kat Low Yatt.

6 comments:

  1. Ke Kl rupanya,banyak tempat untuk meneruskan JJCM.

    ReplyDelete
  2. Chempaka Aziz: Pergi cuti sempeena 1 Mei lalu. Lama tak jln KL .

    ReplyDelete
  3. Zaiton: Nak masuk blog Zaiton yg mana satu? Tlg bagi link ya.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Yong, wah JJCM ke KL. Tapi kalau public holiday memang akak avoid gi bandar terutama KL. Shah Alam OK, orang tak ramai.

    ReplyDelete
  5. kak Halima; lama x singgah sini. hari ni dtg. kat mana ? Turki ke msia?

    ReplyDelete