Buat Duit

Tuesday, August 23, 2011

KAD RAYA

Banyak juga dapat kad raya pada tahun ini. Selain kad raya yang boleh dipegang-pegang , kad raya mayalah popular . Senang tak payah nak keluar duit stem, tak payah pergi pejabat pos , tak payah pergi kedai beli, kerja posmen pun kurang nak menghantarnya.



Kad raya dulu-dulu. Zaman sekolah dulu rajin menghantar kad sebegini. Hantar kat PM(Mantan Tun Dr Mahadhir), Sultan , guru-guru dan  kawan-kawan. Saat paling seronok bila dapat balasan.Asyik menayang sama kawan-kawan. Idea ni sebenarnya datang dari guru Sejarah pada masa tu  Cikgu Yahya b Darus  (sekarang dah pencen).

Sekarang pakai klik-klik saja. Pilih saja yang mana suka. Nak bertweet pun boleh . Segalanya mudah sekarang.








2 comments:

  1. Dah lama tak dapat ngan tulis kad raya .teringat plak masa dulu kat dalam kad mesti pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas.

    ReplyDelete
  2. assalam nieda..dulu2 memang seronok dapat kad raya ni kan..masa acik mula2 kerja diKS,,sekali dapat kad raya punya la banyak..terus jadi buah mulut orang masa tu..ish2..kita kan baru habis belajar dan baru kerja..mesti le kawan2 ramai yang ingat lagi kan..

    ReplyDelete