Buat Duit

Wednesday, October 12, 2011

JEM GILA KE BUKIT BENDERA

Bersesak-sesak 10 km lagi dari Bt. Bendera

Kenderaan menuju ke Bukit Bendera.





Ini adalah pemandangan pada hari raya kedua menuju ke Bukit Bendera. Jalan sangat sesak. Apatah lagi di sana. Dah dapat bayangkan. Tapi bagi nak puaskan hati kami bergerak juga sampai di pintu masuknya. 

Akhirnya terpaksa pusing balik tanpa menjejakkan kaki bila melihat panjangnya barisan orang yang menunggu untuk membeli  tiket.

Sekarang mungkin tidak. Ini cerita dah basi  tapi nak tempek juga. Pengajarannya , lain kali lebih baik ziarah sanak saudara  di hari raya sampai habis baru pergi ke Bukit Bendera (peringatan untuk diri sendiri).

4 comments:

  1. teringat plak pegi masa raya hari tu je,jem gila, sampai dekat nak sebatu parking kereta.

    ReplyDelete
  2. Nieda..acik ada jugak naik ke bukit bendera tu..tapi,,makin tua..makin seriau rasanya..lepas ni dah tak mau naik..takut..rasa macam nak terjatuh je..

    ReplyDelete
  3. cik ina: ni raya kedua. nak parking tak ada tempat dah...balik aja la.

    ReplyDelete
  4. Acik Erna: sekarang dah moden ada aircornd lagi.

    ReplyDelete