Buat Duit

Sunday, January 15, 2012

MAJLIS PERPISAHAN / PERTUKARAN EN. MOHD JAMIL B. YANG

Pada hari ini pihak sekolah telah mengadakan majlis perpisahan @ pertukaran Cikgu Jamil ke SK Kampung Boyan , Taiping sebagai Guru Kanan Hal Ehwal Murid.   Cikgu Jamil telah bertugas sema 17 tahun lebih di sini sejak beliau praktikum di sini dan terus diserap sebagai guru tetap di sini.

Jangka masa yang panjang tentu banyak kenangan pahit manis beliau di RTBK. Dari zaman bujang hingga dah berkeluarga bermula di sini. Dari guru biasa kepada guru Kanan sekolah.  Namun biarlah kenangan manis-manis dibawa bersama.

Cikgu Jamil diapit oleh GB dan NYDP PIBG.

Menerima hadiah dari murid-murid.

Dari kacamata biasa dah jadi kacamata hitam. Kenapa ? 
Nak cover muka yang tengah sebak.

Ramai sungguh murid yang nak beri hadiah pada Cikgu Jamil.
Bukan dari murid saja , dari ibu bapa, guru-guru dan pihak sekolah.

Mengalahkan hadiah orang kawin.

Yang ni pun ada.

Kata cikgu Jamil , Hari Guru pun tak dapat banyak macam ni. 

Apa-apa pun semoga Cikgu Jamil terus cemerlang walau di mana pun berada.





6 comments:

  1. Nieda..cik gu pandai sedih bila nak berpisah..tu yang kena caver dengan spek hitam tu.

    ReplyDelete
  2. jadi cikgu paling best. time hari guru penuh bonet kete ngan hadiah. hehe.. sama la masa hari perpisahan kan! :D

    ReplyDelete
  3. Nieda...memang betul ke dia tukar spek hitam...akak ingat nieda yg kalerkan hitam...hehehe...

    Best ye jadi cikgu...dpt anak murid yang baik2...selalu dpt hadiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak Anie, spec biasa kena tukar dgn Spec hitam .

      Delete
  4. Inilah seronoknya bila menjadi guru.. jasa tetap dikenang walau pun dimana berada...

    ReplyDelete