Buat Duit

Monday, January 2, 2012

Nasi Arab di Restoren Mendy, Sungai Petani


Dok mengidam dah lama tapi baru tadi dapat merasa. Tu dia , punyalah sabar menanti nak merasa nasi Arab ni.

Pagi tadi kami bertolak ke Sungai Petani. Bukan dekat tu nak dekat dua jam juga perjalanan dari rumah.

Ada dua jenis nasi Arab , ayam dan kambing. Kami pilih ayam. Tak cukup satu dulang besar tu . Kena tambah order satu lagi pinggan nasi.

Memang sedap nasi dia. Lembut dan beraroma. Cukup rasa dengan herba-herbanya. Orang bubuh herba ke? Tak tahulah tapi sedaplah, makan nasi saja pun ok.Tapi ayam dia biasa-biasa saja. Tak sedar nasi dah licin.

Nasi nya besar-besar tapi lembut. 

Timun, tomato + bawang

Roti dan kebab ayam. Roti sangat lembut . nyumm, nymmm.

Jus Apple dan air epal dalam botol.

Air kotak  pak  arab pilihan Shauqi - kiwi +oren

Dapat free . 

Kentang , tomato cili dan bawang yang dibakar.
                                                     Rasa kentang gebu dan tidak berminyak.

Lepas makan kami ronda-ronda ke Tanjung Dawai (TD) . Ramainya orang luar membeli belah belacan kat sini . Nantikan  entry TD selepas ni ok.Jangan jemu-jemu.

Dapat dapat merasa  nasi arab. 
Alhamdullillah.

9 comments:

  1. Salam Yong,

    Tu dia aih ayam terlentok, tapi cam sebelah jer ke? Tapi kalau orang Arab makan, mesti sekor ayam tu utk sorang!

    ReplyDelete
  2. Salam kak Halima , ada 3 potong ayam tu.
    Org msia sekor ayam kongsi sekeluarga.

    ReplyDelete
  3. Kak Zai pun suka makan nasi arab,rasa dia sedap.

    ReplyDelete
  4. cik ina belum merasa lagi makan makanan arab ni. sedapnya nieda nengok nasiknya sebijik-sebijik,mcm beras basmathi kan.

    ReplyDelete
  5. Nasi arab..Ya Allah, teringinnya.huk huk.kt tpg xde org buat.teringin punya pasal sy dh order online rempah nasi arab dari kak pau.nk bt sendiri x reti.sgt2 teringin

    ReplyDelete
  6. boleh ler..tapi tak sama macam di sana.Nk hilang ngidam.

    ReplyDelete
  7. area mane restoren ni ea.. mcm nk serbu je. sedap nengoknye..

    ReplyDelete
  8. saya pun nak tau...restoran ni kat mana? ni betul2 mcm makan kat mesir...biasanya kalau nak makan nasik arab ni p kat USM tu je.. kat taman pekakak tu...kak bagi tau kedai ni kat belah mana???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slm.. Kedai ni lg sedap drp abi ahmadi kt tmn pekaka tu.. Tryla mkn kedai dia blkg tesco lama sp

      Delete