02 February 2012

Pencinta Novel


Novel pinjam saja. Sekali pinjam 4 buah seorang . Kalau dua orang dah lapan buah . Tamak sungguh. 

Saya dan anak -anak menjadi ahli pustakaan di Pustakaan Desa. Rasa macam tiada yuran hanya gambar sahaja dan buku pun banyak dapat dipinjam.

Sekarang saya memegang kad ahli bagi 3 buah perpustakaan yang berbeza. 

Saya juga menjadi ahli perputakaan awam di pekan berhampiran. Di sini dikenakan yuran RM 5 setahun. Buku yang layak dipinyam 2 buah seorang selama 2 minggu. Memang seronok banyak buku baru di sini.

Hobi membaca diwarisi dari ibu  saya sampai ke cucu-cucunya. Dari zaman remaja sampai dah jadi mak budak jarang membeli novel. Sebabnya saya tak suka mengulang membaca untuk kali kedua. Sekali dah cukup.

Melayan hobi tanpa keluarkan wang membeli.
Post a Comment