Buat Duit

Thursday, February 2, 2012

Pencinta Novel


Novel pinjam saja. Sekali pinjam 4 buah seorang . Kalau dua orang dah lapan buah . Tamak sungguh. 

Saya dan anak -anak menjadi ahli pustakaan di Pustakaan Desa. Rasa macam tiada yuran hanya gambar sahaja dan buku pun banyak dapat dipinjam.

Sekarang saya memegang kad ahli bagi 3 buah perpustakaan yang berbeza. 

Saya juga menjadi ahli perputakaan awam di pekan berhampiran. Di sini dikenakan yuran RM 5 setahun. Buku yang layak dipinyam 2 buah seorang selama 2 minggu. Memang seronok banyak buku baru di sini.

Hobi membaca diwarisi dari ibu  saya sampai ke cucu-cucunya. Dari zaman remaja sampai dah jadi mak budak jarang membeli novel. Sebabnya saya tak suka mengulang membaca untuk kali kedua. Sekali dah cukup.

Melayan hobi tanpa keluarkan wang membeli.

8 comments:

  1. tapi kalau novel sy kuar nnti akak kene beli tau..tu pun kalau kluar lah..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu kelahiran novel kathy. Bila tu??

      Delete
  2. dulu-dulu rajin la baca novel. sekarang ni malas :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pinjam free , baca waktu senggang.

      Delete
  3. waduh dah lama tak memmbaca novel byk2. zaman remaja mmg penuh library kat rumah dgn novel2. rindu nk mmbaca dgn aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang jadi banyak tu sebab ada anak dara yg bercuti di rumah. Tunggu SPM. Layan novel saja lah.

      Delete
  4. Hobi kak Zai pun suka membaca,banyak buku dan novel dalam simpanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok di entry kak zai yg lalu. Buku tu boleh buat mini library kat rmh.

      Delete