Buat Duit

Thursday, April 19, 2012

Amplang


Keropok ni saya tak tahu nama. Tapi bentuk dan rupa ada iras amplang. Bila dirasa memang rasa amplang sebijik.

Setiap kedai makan di Surabaya ada menyediakan keropok di atas meja. Ada juga buah gajus yang dipek kecil-kecil. Ada juga keropok merah macam Kak Zai suka makan  Keropok Palembang. Tapi kat sana tak berwarna dan saiznya kecil  sahaja.

Tapi saya tak ambil bij gajus tu. Mungkin masa tu kenyang lagi. Kalau kat sini mahal. Rugi pula tak makan sebab mungkin harga di sana murah sikit.

Salam Jumaat untuk semua.

10 comments:

  1. Salam Jumaat Nieda...

    Kalau ke Indonesia banyak makanan yang kita tak tahu nama kan tapi bila makan sedap pula rasa dia.

    ReplyDelete
  2. Biasanya dapat makan amplang bila raakan2 sabahan balik kg.. satu pejabat meriah makan amplang.. :D

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Nieda,
    banyak dah perisa amplang sekarang ni...selain ikan, udang pun disukai ramai. Memang sedap buat kudap-kudapan.

    ReplyDelete
  4. pertama kali dgr prkataan amplng...mngkin di tempat akak panggil lain kot...

    ReplyDelete
  5. kenapa saya rasa mcm penah jumpa benda ni kat KK eh?

    ReplyDelete
  6. Terima kasih yang singgah sini hari ini. Kak Zai, Zefa, GB, MP dan Amie.

    ReplyDelete
  7. pertama kali tahu ni, mcm sdp je kak... teringin nak rasa...

    ReplyDelete
  8. Kesiannya Hanis yg jauh. Keropok ini akak punya di Surabaya. Tapi kat Sabah pun ada juga.

    ReplyDelete
  9. x penah rasa lg kropok ni...huhuhuhuuuu

    ReplyDelete
  10. Salam Yong,
    Haa ada rupa amplang, kalau makan hayal jer, susah nak stop!

    ReplyDelete