Buat Duit

Monday, April 30, 2012

Bercuti 1 Mei




Selamat hari pekerja untuk semua.


Mengambil peluang  cuti hari ini, saya memanjangkan langkah mencari resepi nak buat roti petang ini.

Saya teringin nak buat roti blueberi tapi yang nampak sikit-sikit dalam roti. Macam mana nak cakap ni?
Ada juga orang buat letak kacang merah selain letak bluberi . Macam -macam sebenarnya boleh letak ikut selera masing-masing ....tapi bukan letak kat dalam macam pau tu. Kelihatan macam disapukan pada permukaan roti tapi bukan kat atas. Aih ..lagi pening nak terangkan

Google kat Youtube pun tak jumpa.

Tapi saya jumpa resepi dari Ros Jintan Manis. Dah pernah buat ikut resepi dia. Walau pun resepi beliau tak guna 100 persen tepung roti tapi rotinya jadi gebu dan lembut.

Resepi roti RJM boleh klik sini.




7 comments:

  1. nanti dah siap, jgn lupa tepek gambar kat sini ya..saya pun nak tgk rupa roti tu..ahahaha

    ReplyDelete
  2. selamat bercuti kak... bestnyaaa nak meroti...

    ReplyDelete
  3. salam kak.

    dh jd lom roti tu? nk gak tgok.adu gupanyer.emmm...dpt tgok jelah.aduhai terliur rasanya kak!

    16 mei nnti,lagi dapat mcm2 ye...hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat bercuti dan meroti hehehe....

      Delete
    2. Chempaka dan Kak Zai : Kalau dekat boleh hantar sepiring buat mkn petang ni .

      Delete
  4. Dek kerana dady ziyyad dah menegur awal-awal sekali maka projek meroti akan diteruskan juga hari ini....hihi.

    ReplyDelete