Buat Duit

Thursday, May 3, 2012

Kebun epalku







Ini adalah kebun epal di Surabaya.  Sedang lebat berbuah.

Dengar cerita orang  Surabaya  yang berkerja di Malaysia sebagai buruh tapi ada  pokok epal beratus-ratus di tanah air mereka. Mereka kumpul duit  di sini dan buat harta di sana. Bijak sungguh. Duit Malaysia kan tinggi berbanding dengan Rupiah mereka.

Sekarang nak balik kampung mereka dah naik AA tak naik tongkang dah. Masa kami balik dari Surabaya dulu suku kapal terbang mereka yang duduk.


6 comments:

  1. Pandai diorang cari modal ye....

    ReplyDelete
  2. bestnya dapat pegi kebun epal..

    ReplyDelete
  3. pandai pekerja warga asing ni kumpul harta ...
    macam orang malaysia keje luar negara la, mesti target kumpul aset ... ;)

    ReplyDelete
  4. akak suke makan epal!

    p/s :kunjungi blogshop akak @
    http://cutetoe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. nieda..memang macam tu le nieda..acik pernah sembang2 ngan dia orang masa keje di klia dulu..siap bagi tau..dah dapat buat banglo dan beli tanah banyak2 mereka akan balik kampung untuk
    menikmati nya

    ReplyDelete