Buat Duit

Wednesday, June 20, 2012

Masjid Kristal

Tempat wajib lawat kalau ke Kuala Terengganu.
Percuma , tiada bayaran yang dikenakan.

Lokasi di Pulau Wan Man, Losong. Sepupu saya , membawa ikut jalan kampung, celah-celah rumah   orang. Tau-tau dah nampak pintu gerbang ke sini.

Masa tu cuti sekolah , ramailah dengan orang yang melawatnya. Kami singgah sekejap tapi sempatlah pekena cendol kat tepi Masjid Kristal tu.
Segelas rm 1.50  ke RM 2.
Lupa dah berapa harganya.

Masa tu sangat panas, terasa nyaman tekak bila minum cendol .





Boleh buat solat sunat di sini. Yang perempuan di bahagian yang berdinding putih. Ada pintu sebelah luar. Tapi ....saya tak nampak . Saya tibai bersolat kat belakang sekali di bahagian lawatan ni.



6 comments:

  1. assalam nieda..cerianya cempaka yang dah tak biru ni..hehe
    acik ada jugak 2,3 kali pi masjid kristal ni..sempat jugak solat zohor dan asar

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pegi KT, mmg wajib kena lawat sini kan kak?

      Delete
  2. Eh, sama lah entri kita hari ni..saya pun cerita pasal Masjid Kristal :)

    ReplyDelete
  3. Nieda, wa yang duk trg ni pun belum sampai lagi kat masjid kristal tu :-)

    ReplyDelete
  4. saya anak jati tgnu ni pun baru pi sekali masa balik cuti2 mesia tahun lepas. Padahal bukan jauh pun hiihii...

    ReplyDelete