Buat Duit

Friday, June 15, 2012

Nak yang lain, lain yang dapat

Petang tadi keluar ke kedai  nak cari  baju tadika Islam Shauqi . Masuk dah tengah tahun , baru daftar lepas cuti semester lalu . Hari ni genap 5 hari bersekolah. Baru 4 tahun tapi daripada dok main saja lebih baik ke sekolah . Boleh juga kenal huruf A, B, C dan ALIF , BA , TA. Sambil-sambil tu boleh belajar baca doa. Sambil  tu dapat kawan baru juga.

Bila masuk tengah tahun , susah pula nak dapat uniform ungu ni. Kena beli  atau jahit sendiri (kena upah orang jugalah ni pun ). Mereka dah tak dak stok maklumlah tengah tahun.

Kat mana nak cari ?

Alih-alih masa  mak tunggu abah datang ambil selepas cari baju yang tak jumpa tu  tadi,   mak terbeli benda ni pula kat kedai lain yang dekat- dekat  situ ...........

4 barang RM 20.20. 
Ok tak ?

4 comments:

  1. tu nmanye smbil myelam minum air..hehe..tp tu la..bile dh bblog ni..minat nk mbeli pon sama naikkan..hihi..4brg 20hinggit tu mmg ok sgt..bbaloi2..

    ReplyDelete
  2. ok lah RM20.20 tu..nombor pun cantik :)

    ReplyDelete
  3. biasalah tu..kengkadang bukan terbeli, saja2 terbeli.. hee

    ReplyDelete
  4. assalam nieda..alasan baik tu..baju x dapat terbeli lain he he

    ReplyDelete