Buat Duit

Saturday, July 7, 2012

Bun Coklat untuk orang jauh.

Bun coklat

Cuti hujung minggu ini , kami menerima tetamu. Ayah dan mak mertua datang bermalam dan   tetamu jauh dari Johor. Memandu kereta sorang-sorang dari  selatan ke utara. Anak dara pula tu.

Apa lagi selain roti, yang buat sure jadi. Itu saja yang mudah. Apa tak mudahnya tukang ulinya ada.  Bread makerlah jawabnya.

Kali ini buat bun coklat pula  sebab inti kacang merah yang jadi kesukaan ramai dah habis. Coklat filling ini buat sendiri hasil google di internet. 

KLIK KAT SINI kepada sesiapa yang mencari resepi  filling coklat .Sangat mudah dan jadi  tidak berketul-ketul. Saya guna periuk tak melekat , jadi  hasilnya 100% tak ada tertinggal dalam periuk. Bulat je masuk dalam mangkuk.

Selamat berhujung minggu.


6 comments:

  1. Auww, untung lah pandai buat bun, tgk gambor perut YY dah lapor lah.

    ReplyDelete
  2. wah akak..coklat filling pun buat sendiri dah kira terlebih rajin ni :-)
    cantik roti2 akak!

    ReplyDelete
  3. dari johor.
    Bawak kete sorng2.
    Anak dara.

    -bunyi macam saya. Kehkeh. (padahal niat nak mintak roti tu sebenonye...huhu)

    ReplyDelete
  4. betul kata GB..mcam GB je he he..acik pun rasa nk je roti tu..nmpak sedap.

    ReplyDelete