Buat Duit

Saturday, July 28, 2012

Ganti Lampu

Ambil peluang cuti hujung minggu menukar lampu yang tak menyala. Bukan 
satu yang terbakar tapi ada lebih 15 biji mentol yang rosak. Bertangguh nak ganti sampai semua dah terbakar.

Nasih baik ada anak teruna  sorang ni yang boleh buat kerja. Memanjat dan buka sarang lampu kat pagar tu.
Kami bermula seawal 7.30 pagi. Kalau lewat takut berpanas pula bila matahari dah keluar .
Nanti  takut ada yang tak posa  . Opss...!

 Abang Izatt , kalau bab repair barang memang rajin.
 Kalau nak perosak barang pun rajin gak.
Tapi hari ni boleh bagi A  , sebab semua lampu pagar  dah menyala.
Maklumlah nak raya.


 Adik pula jadi pembantu . Asyik dok jaga mentol kerjanya .

Tak mahal harga mentol ni. Sebiji RM1....tapi berkurun baru nak berganti.

Selesai tugas hari ni. 

11 comments:

  1. Makchaq pulak cadang nak cat rumah.. Harap bantuan hero jugak la... Tapi sorang tengah exam week pulak sampai dekat raya baru habis..

    Harannya dan la depa buat sebelum raya..

    ReplyDelete
  2. Mujur ada anak bujang , boleh minta tolong.

    ReplyDelete
  3. banyakkknya akak sampai 15 bijik eheh...nasib baik ada anak teruna boleh diharap :-)
    p/s: nak raya mesti nak suasana malam meriah terang benderang kan!

    ReplyDelete
  4. adik dah raptai baju raya eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baju raya tahun lepas tu...buat pakai tidur dah

      Delete
  5. meriah la raya nanti semua lampu tu menyala..malam tujuh likur tak perlu pasang pelita dah :D

    ReplyDelete
  6. netry ni buat perasaan nak balik kampung makin terasa...!

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Beruntung Nieda dapat anak yang rajin.Meriahlah raya ni dengan cahaya.

      Delete
  8. Rumah k.ani pn ada 2mentol x berganti......hmmm x tahu bilalh tu....

    ReplyDelete