Buat Duit

Tuesday, August 7, 2012

Telur masin

Susah sungguh gambar telur masin ni nak keluar. Dah berusaha dari petang tadi lagi. Sekarang nak try lagi.



Haaaaaaaaa.....baru boleh. selepas lebih 2 minggu telur masin baru menjadi. Kuning telur pun dah bertukar warna macam kita beli kat kedai.

Kalau ikut orang yang biasa buat , telur masin elok jadinya selepas 2 minggu. Tapi mungkin air melebihi had, lambatlah masin telur itik  yang dijeruk ni.Masinnya pun elok-elok saja.Tapi yang pasti bilangan telur dah semakin kurang. Sebab , dah mula rebus awal-awal lagi.


6 comments:

  1. Sedapnya telur masin. Buat sendiri ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat sendiri. beli telur itik sebiji 60 sen.

      Delete
  2. sedaapppnya akak. Peberet saya ni :-)

    ReplyDelete
  3. sibbb tak lepas 2 minggu baru boleh keluar gambar...

    ReplyDelete
  4. aritu mak mertua saya bela itik..banyak jugak dia buat telur masin..

    ReplyDelete