Buat Duit

Wednesday, October 31, 2012

Gunting Dapur


Bila dah biasa menggunakan gunting semasa beroperasi didapur , dah tak selesa nak guna pisau untuk menyiang  ikan, potong daging  dan sebagainya. Potong sayur (sawi dan sayur berdaun) pun guna gunting.Kalau kobis pun boleh juga tapi kena ceraikan sekeping-sekeping. Jika masih bulat lagi mesti guna pisau jugalah.

Bila kita guna gunting , kerja lebih cepat siap.
Gunting ni sangat tajam walau pun dah digunakan zaman berzaman. 
Kualiti buatannya bagus dan tak mudah tertanggal. Tak seperti gunting yang pemegangnya berwarna oren juga tu. 

Bestnya gunting inilah yang saya guna potong ayam dan ikan siakap yang besar 3-4 kilo yang suami pancing.
Memang putus . Tak payah guna pisau besar atau tukul besi pun.
Siakap ni , boleh buat kita brtpeluh ketiak masa nak siang dan potong badannya. 
Letih mak !

Klil Siakap di sini

Harga gunting  ini ialah  RM 30. Siapa berminat boleh tinggal pesan di cempaka_1002@yahoo.com


9 comments:

  1. akak pun kalau siang ikan suka guna gunting berbanding pisau.

    ReplyDelete
  2. gunting serba guna namanyaaa ;)

    ReplyDelete
  3. SamLh kita! Guna gunting jugk utk siang menyiang ni...

    ReplyDelete
  4. saya jarang guna pisau..
    guntinggg je semua

    ReplyDelete
  5. guna gunting lagi senang..hehe..

    ReplyDelete
  6. mak aih..tajamnya..siap boleh potong ayam..

    ReplyDelete
  7. kan? saya lagi suka siang ikan pakai gunting...potong sayur pun pakai gunting...senang keje...cepat siap...

    ReplyDelete
  8. saya pun mmg lebih suka guna gunting dari pisau.. rasa mcm selamat sikit.. tapi masih perlu berhati2 juga.. lebih2 lagi bila ianya tajam kan..

    ReplyDelete
  9. Kak Zai selalu beli gunting dapur kat Ikea, murah tapi taklah tahan lama sangat.

    ReplyDelete