Buat Duit

Monday, January 7, 2013

HCMC - Kacang Teratai dari Vietnam




Tahu berapa harga kacang teratai dari Vietnam ini?
Kacang yang diperbuat  daripada bunga teratai. 
RM 27 satu balang.
Mahalkan?

Tapi nak makan beli juga.
Rasanya macam kacang parang tapi tak berminyak , ringan dan lemak.


Kata Dove pemandu pelancong kami , kacang ini tak ada di kampung-kampung kecuali di jual di kota HCM  saja. Jadi kalau nak balik kampung dan bawa kacang ini sebagai buah tangan mereka  akan rasa sangat gembira.


Dah nak habis baru teringat nak ambil gambar.


9 comments:

  1. Makchaq pernah rasa kacang teratai ni dalam laichikang.. Kat kawasan banyak cina selalu ada juai bunga teratai.. Agaknya depa ambik kacang ni kot..

    ReplyDelete
  2. cantik alas bekas kacang teratai!!!
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah....buat kerja atas katil nampaklah cadar .

      Delete
  3. nekcik nak pgi beli penapis kopi..ha..ha

    ReplyDelete
  4. Saya pun beli kacang biji teratai ni masa ke HCM. Bekasnya pun sebijik sama. Sedap jugak rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa RM teratai ni eh? RM 27 juga ? atau dpat murah sikit?

      Delete
  5. Sedapnya... Boleh minta sikit? Hehe

    ReplyDelete
  6. oh tak tahu pun pasal ni masa kesana

    ReplyDelete
  7. Kalau di HCM kat mana exactly bole dapat? ben Tanh ada..?

    ReplyDelete