Buat Duit

Thursday, March 14, 2013

Sikat seringgit

 Percaya atau tidak harga sikat rambut di atas hanya seringgit satu.
Saya beli dua jenis sikat , jadi saya hanya bayar RM 2 saja.

Namun yang untungnya , set sikat yang warna coklat ni mempunyai sehingga 6 bentuk sikat. 
Sikat ini saya beli untuk anak lelaki . Sesuailah untuk mereka berdua , Izzat dan Wafi.




Kadang-kadang tak bersikat budak-budak ni. 
Itu yang mak beli banyak-banyak ni.

Beli kat pasar sehari, gerai barang seringgit. Kalau pandai pilih  boleh tahan lama jangka hayatnya.

Bukan setakat jual sikat , barang dapur  pun ada macam pisau, penapis teh , penapis minyak , penapis cokodok (contoh je),pembuka tin, gunting (beli dah lama masih tajam sampai sekarang ), penyepit baju.....banyak lagilah.


*Bila dah seringgit , kadang-kadang ambil barang beringit-ingit pula.



4 comments:

  1. banyaknya sikat..jenuhla menyikat rambut nanti..hihi

    ReplyDelete
  2. Assalam nieda..kakau hero2 acik tu beli banyak pun akhirnya satu pun x de

    ReplyDelete
  3. kat umah saya pun asik hilang sikat hiihi...tiap kali nak sikat rambut kecoh satu rumah mencari. p/s: saya pun tertarik dgn barang2 singgit ni :-)

    ReplyDelete
  4. Yang murah dan banyak tu yang selalu hilang.

    ReplyDelete