Buat Duit

Sunday, April 21, 2013

Baju baru


Tu diaaaaa......baju baru dah siap. 
Kain -kain cotton  Vietnam dan sehelai batik  crepe Terengganu.
Punyalah lama dihantar ke rumah tailor baru sekarang siap.
4 bulan menunggu you !


Bila kita serasi dengan tukang jahit dan baju-baju yang dijahit pun sedap
 dipakai , memang susah nak tukar tukang jahit  yang baru . 




17 comments:

  1. 4 bulan lama tu..
    masih muat lagi kannn..
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdullillah ....muat lagi.
      heheheh

      Delete
  2. baju raya ke kak?cepatnya..
    saya merata hantar baju.. tak kisah sangat pun..asal boleh pakai..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. baju raya blm tempah , baju pakai hari-hari pi kerja sj.

      Delete
  3. assalam Nieda..kalau sedap pakai lama pun tak pe nieda..kat tempat acik ni..sepasang upah je 40 ringgit..tu sebab acik lebih suka beli siap..dah ada kedai2 tertentu yang acik tau dah selesa dipakai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik, murah sgt upah dia . sejak dulu tak naik2.

      Delete
  4. kak, same la dgn saya, kain yang beli kat saigon tu hantar bln Jan..baru je siap awal bulan aritu..punye la lama saya menunggu, tapi tulah walaupun lama tnggu tapi puas hati dengan kualiti dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kita . kain bawa balik dari Vietnam. Mcm kata RAi dah boleh buat baju raya pula.

      Delete
  5. Legaa nekcik tak payah tempsh baju..pasal da pencen...sesekali jer baru beli dah siap

    ReplyDelete
  6. 4 bulan cepat la tu...saya hantar kat fav tailor bulan 6 masa adik nak kenduri kawen... sampai skrg x berpotong lagi kain... dia buat yg mana datang...'boleh buat cepat tak.. nak pakai minggu dfepan'..mementang kita ni tak kisahhh... adik yg kawen tu pun dah beranak pinak... sabooo....

    ReplyDelete
  7. wah bestnya..da siap da..leh raya dah pasni..hehehe...betol bila dah selesa dgn tukang jahit..payah gak kita nak tukar kan

    ReplyDelete
  8. cantik2 nampak kainnya tu ya kak.

    ReplyDelete
  9. Sakan ni k.nieda :D
    Tapi mmg betul kalau dah rasi dgn tailor yg sama sanggup jugak hantar ke situ. Nanti kalau hantar tpt lain buatnya tak sedap pakai rugi aje kan!

    ReplyDelete
  10. Ni kira baju raya ke tak ?.. rasanya tukang jahit dah tutup utk tempahan raya. Tailor yg saya selalu hantar last hantar akhir bulan ni.

    ReplyDelete
  11. mesti ikut q ni.... kalau tak pun sebulan disiapkan sehelai.. he he..

    Makchaq pernah tempah baju raya untuk Khadijah, kena tempah awal (3 bulan)sebab tempahan raya tutup awal, bila ambik dekat nak raya, dah senteng la pulak.. (budak2 cepat besaq)..

    ReplyDelete