Buat Duit

Sunday, April 14, 2013

Donat

Pagi tadi bersarapan dengan 2 jenis kuih . Memula buat goreng pisang.  Sambil goreng  pisang sambil uli tepung untuk dibuat donat.

Dalam pukul 10 pagi , tepung dah naik maka siapkan donat pula .

Dua-dua kuih habis pagi .

Donat pagi tadi.
Tak boleh tipu tarikh dah nampak :)

Donat untuk jiran. Dah 2 minggu tak berbalas.
Tak boleh jadi hari ni kena bagi balik bekas dia punya.

Acuan donat saiz kecil  .
Kredit to Google .

Saya terap guna acuan. 
Proses lebih cepat berbanding buat  dengan tangan .














6 comments:

  1. Rajinnya. Donut tu nampk sedap. Gebu2 lembut gittew

    ReplyDelete
  2. Donat tu my fevret Nieda. Time remaja, kalau demam benda yg boleh dimakan donut je lah sebab manis. Masa tgh hangat bercintan cintun, pakwe (my hubby skrg) pun belikan donut... he..he..he.. punyalah taksubnya kan donat.. sampai skrg.. kalau nampak donut kat kantin saya akan ambik.

    ReplyDelete
  3. Cantiik aje donut akak. Saya guna acuan camtu tp tak comey mcm donut akak. Jadi mcm terlebih kembang pulak.

    ReplyDelete
  4. Oh.. sebab itulah cantik sama aje siaznya.
    Makan pun kalau cantik dipandang laaaagilah sedap kan.

    ReplyDelete
  5. kuih apa yang kita makan tepi dia je??

    ReplyDelete
  6. sebenarnya dah lama saya tak makan donut..terus teringat rasa nak makan bila baca entry ni :)

    ReplyDelete