Buat Duit

Tuesday, April 16, 2013

Rancangan tak jadi

Merancang nak buat apam tapai  hari ni. Tapi nasi yang ditapai tak jadi pula...

Kenapa nak buat apam tapai , sedangkan apam lain pun boleh buat juga.? Berjenis-jenis apam ada kat Malaysia. Apam tapai juga idaman kalbu.

Bezanya , apam tapai rasa lagi lembut dan gebu. Betul-betul saya suka. Tapi leceh betul nak buatkannya. Kena ada tapai dulu berbanding apam salju yang boleh buat jika ada nasi sejuk.

Kena buat tapai nasi lagi lah nampaknya.

10 comments:

  1. Apam tapai buat mcm mn? Buatlah tutorial cara nk buat ehhh. Heeeeeee
    Guna nasi eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena guna nasi yg dicampur ragi ......last sekali bila adunan dah naik masukkan eno dan terus kukus.masa kukus pastikan air betul2 mendidih . baru apam jd elok.

      Delete
  2. apam balik, apam cecah kelapa..saya tahu....ni 1st time dgr apam tapai...:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. dz tak perasaan @ tak tahu nama. ada je org jual hihihi

      Delete
  3. assalam Nieda..acik pun suka..dulu rajin jugak buat..buat tapai nasi dulu..dah lama jugak tak buat..kawan yang jual ragi tu dah pencen..selalu acik guna ragi dia jual menjadi je tapainya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ragi elok , apam kita pun eloklah jadinya .

      Delete
  4. Replies
    1. mcm apam lain juga ....tapi kalau jadi lembut dan gebunya.

      Delete
  5. Semalam ada sorang kawan saya tulis status kat FB nak buat apam tapai tapi pakai eno ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eno kena pakai juga , last sebelum adunan nak dikukus

      Delete