Buat Duit

Monday, May 13, 2013

Cerita semalam


Pisang berangan .

Pisang berangan yang montok dan  manis.
Suami saya suka  beli pisang nak pula pisang berangan.


Makan sate je...kesukaan ibu.

Semalam sakit kepala .
Adakah tak tahan makan pisang berangan itu?
Orang kata pisang ni " berangin".
Satu badan keluar angin atas bawah.
Nasib baik bangun pagi dah lega.




8 comments:

  1. Salam Nieda,

    Tak tau pulak pisang berangan ni berangin. Ini pun antara pisang feveret kak ani.

    Setahu kak ani pisang embun (pisang yang hijau tu, bukan pisang nangka) yang sejuk. Kata orang kalau orang sedang berpantang bersalin bisa betul tu.

    ReplyDelete
  2. Pisang berangin ehhh. Tak taw pulak. Nina cuma taw pisang tinggu kalori. Hehe. Bestnya satey tuuuu

    ReplyDelete
  3. Sedap goreng pisang berangan. Kat sini tah pisang apa pun tak tahu. Tu pun cuma jumpa kat kedai Asia. Daripada takde ok lah jugak..

    ReplyDelete
  4. saya tak berapa kenal jenis pisang..kalau pisang tanduk saya kenal la.. hahaha..

    ReplyDelete
  5. oh ye ke pisang berangan tu berangin? saya pun baru tau ni...huhu...

    ReplyDelete
  6. salam nieda...dah lama tak mkn pisang..payah nooo nak cari.sate gak kesukaan atie gak...hihihi

    ReplyDelete
  7. Suka pisang ni...
    Betul ke berangin?

    ReplyDelete
  8. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete