Buat Duit

Sunday, July 21, 2013

AIR SOYA.



Dulu zaman budak-budak tak suka minum air soya. Bagi free pun tak minum. Sekarang pantang jumpa tak tolak punya.

Minggu lepas , mak tok ada beli kacang soya . Bercadang nak buat air soya masa berbuka.

Sebenarnya , sikit saja kacang soya yang diperlukan untuk dapat satu jag air soya segar.

Bila buat sendiri puaslah minum anak beranak.


8 comments:

  1. BETUL TU, DULU KALAU BELI AIR SOYA
    ALAHAI..X SUKANYA
    SKRG DAH TUA PANDAI LAK SUH ANAK MINUM SOYA
    HUHU

    BLEND NGAN AIR GULA JE KAN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara nak buat air soya:
      Rendam semalaman kacang soya .
      Buang kulitnya.
      Kisar.
      Perah dengan kain supaya air soya saja yang keluar ke dalam mangkuk.
      Masak hingga mendidih .
      Semasa di atas api tambah gula ikut manis yang disukai.

      Delete
    2. kaknieda,
      irfa tu tanye je, konfem tak buat..pastu beli je kat pasaraya yang dalam kotak tu..hehe

      Delete
  2. Assalam nieda..acik sampai je tua ni tak suka air soya

    ReplyDelete
  3. Air soya? Oh tidakkkk!
    Tak sukaaa! Termasuklah anak beranaknya: tauhu huhu.

    ReplyDelete
  4. Saya pun sama... dulu masa kecik2 dan remaja memang tak suka... pening kepala dengan bau dan kalernya yang putih tu... tapi skrg dah boleh minum sikit-sikit.

    ReplyDelete
  5. Salam Nieda..nekcik minat minum masa blum sekolah lagi dlm 6 tshun klau arwah bapak ajak mskan briysni mesti oder air soya bean brand magnolia!!!

    ReplyDelete