Buat Duit

Wednesday, July 3, 2013

Blander baru

Blander baru (abaikan macam -macam ada di belakang tu)

Terpaksa beli baru , bila blander yang ada di rumah buat hal.

Balik dari umrah hari tu , pengisarnya dah terbuka bahagian bawah.
Sebelum itu pun bila masuk air , menjejeh keluar air.
Mungkin sebab selalu kisar kelapa untuk buat santan guna air panas. 

Kelapa parut , bila dah sejuk (simpan tempat beku) saya campur air panas semasa nak kisar.
Santan dia lebih pekat bila kena blend dulu jika banding perah guna tangan  .

Dapatlah barang baru sebiji , tak ada benda ni kat dapaur susah juga nak buat kerja.




5 comments:

  1. assalam nieda..oo blenda dulu ye..kalau dah halus tu tak susah ke nak perah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila kelapa sejuk kena blend lagi lemak santannya.
      tak susahlah nak perah.

      Delete
  2. Betul Nieda, benda ni kalau tak ada memang payah kerja di dapur. Saya cilipadi pun saya blender juga... buat sambal belacan pun guna blender jugak.... cepat dan memercik...

    ReplyDelete
  3. Biarlah kurang perhiasan lain asal lengkap hiasan dapo....tu yg tak boleh jumpa gadget dapor..semua nak angkut..kalahkn dapor masterchef

    ReplyDelete
  4. baru sy tau kak yg santan lebih pekat kalau kita blend.. boleh try nanti..tq kak sbb secara x langsung beri tips macam ni :)

    ReplyDelete