Buat Duit

Tuesday, July 16, 2013

Burung apakah ini?

 Burung ini cantik dengan warna biru bulunya.
Saya suka tengok burung ni tapi susah nak tengok  sekarang ni. 
Selalu dia terbang di kawasan sawah padi.

Dah mati .

Balik dari sekolah minggu lepas , kami disambut  dengan seekor burung cantik yang
 dah mati di depan rumah.
Dah nampak semut  mula menghurung badannya.
Baru lagi mungkin sebab semut  tak banyak lagi.


Sampai setakat ini saja nyawamu.


Burung apakah ini?

Burung pekaka @ Burung Raja Undang.
Betulkah?






6 comments:

  1. sedihnyaaa... huhu... tapi burung tu mmg sgt cantik... hanis tak tahulah pulak burung apa tu...

    ReplyDelete
  2. sedihnye dia dah mati...


    macam burung raja udang, tapi raja udang bukan paruhnye warna kuning ke?

    ReplyDelete
  3. Tak kenal Nieda...tapi cantik! kenapalah dia mati ye..

    ReplyDelete
  4. APAKAH kebetulan???adik sy jumpa burung yg sama smalam...di atas lantai yg same...cuma kami punya masih hidup lg..

    ReplyDelete