Buat Duit

Wednesday, July 24, 2013

Dah gemuk

Ini pokok kucai.

Sedang berbunga. Dua kuntum pula.

Hari ini , yang kudup itu dah mekar.

Puncanya , selepas ubahsuai DAPUR KABINET  tempohari , kayu fiber yang rosak terpaksa dibuang dan digantikan dengan marmar dan batu .

Selepas  kabinet siap , boleh tengok DI SINI.

Kayu itu dah dikecah-kecahkan dan diletak dalam pasu-pasu tanaman ini.
Maka lihatlah kucai yang hidup mati tak mahu tanpa baja dan bunga-bunga kurus pun 
bertukar menjadi sihat dan gemuk. 




9 comments:

  1. buat cekodok buh daun kucai sedap
    sy selalu ambik dlm pasu pengasuh je
    dia menanam kemain subur tp x makan ;)

    ReplyDelete
  2. kew teuw ( eh nak eja pun tak reti) bubuh kucai pun sodap

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuetiaw kot... eh ntahlah... tetiba je saya pun tak reti mengeja. he..he.. kuetiaw kerang ngan udang sedap Nieda.

      eh! saya suka bunga daisy tu.. pernah cuba tanam tapi tak menjadi.

      Delete
  3. ASSALAM NIEDA..BOLEH BUAT GORENG KUEY TIAW ATAU PUN CUCUR NI..DAH GEMUK DAH TU

    ReplyDelete
  4. Salam kak Nieda..wah bkn main subur lagi sayur kucai tu.atie pon suka isi lam jemput ikan bilis,msk sayur taugeh & masukkan lam mee goreng/kueteow gak :)

    ReplyDelete
  5. subur pulak bila dapat 'baja' yg sesuai. lepas ni nak guna kucai petik2 aje kat pasu sendiri :-)

    ReplyDelete
  6. TAHNIAH, ANDA PEMENANG PERADUAN CIKVIVA,NNT SILA EMELKAN ALAMAT KE

    vivalove83@gmail.com

    TQ

    ReplyDelete
  7. pasu pun nak kena tukar baru jugak... bunga dah cantik

    ReplyDelete
  8. Kucai....buat char koey teow, cucoq cicah kuah kacang...hmmmm

    ReplyDelete