Buat Duit

Monday, July 29, 2013

Tak perasan




Semasa di Masjid Nabawi melakukan umrah pada bulan  Mei dulu saya tak perasan pun ada benda ini di atas kubahnya.

Namun bila balik, dan beberapa kali di FB ini mewar-warkan cerita ini terdetik hati nak mengetahui cerita sebenar.

Mereka mengatakan ia merupakan mayat  penjahat yang mati di atas kubah Masjid Nabawi.

Ziarah terakhir sebelum ke Mekah .

Nun di atas kubah hijau kelihatan benda hitam.
Mungkin benda itulah yang dimaksudkan.

Cerita yang sebenar ialah , ia adalah pintu atau jendela yang digunakan untuk membersihkan 
kubah tersebut.



9 comments:

  1. Itulah orang kita ni suka bergossip sebelum menyelidiki perkara yang sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. Betul jugak pintu...kalau x cane nk bersihkan...

    ReplyDelete
  3. makanya kena cari tau kesahihan sesuatu berita tu kann.. tak main percaya bulat2..

    ReplyDelete
  4. Org2 kita ada yg rajin share Cerita yg belum tentu sahihnya...

    ReplyDelete
  5. Laaaaa..itu lah fakta sebenarnya kan...hihihi
    Saya pun sebelum ini ada terbaca pasal 'mayat org jahat' tu..
    TQ dah jelaskan faktanya..

    ReplyDelete
  6. alkisah...pintu rupanya :)
    macam mana la bleh terkeluar cerita yg itu mayat.

    ReplyDelete