Buat Duit

Monday, August 19, 2013

Cerek lekrik pula kong...

Minggu ni minggu barang rosak kut....cerek lektrik tiba-tiba tak boleh menyala pula.
Alahai, agaknya masak air banyak sangat kut semalam.

Rasa-rasa  dah 3,4 biji cerek lektrik di dapur saya berganti .



Lebih kurang macam ni rupanya cerek  yang dibeli baru.

Masak air untuk buat air masak.  Anak-anak ini suka minum air kosong.
Untuk buat susu Shauqi juga.

Dulu pakai penuras air, tak gaduh sangat kalau air tak sempat masak.

 Bila lama tak berganti alat di dalamnya takut pula nak guna. Nanti lagi banyak  benda mikro di dalam yang kita tak nampak masuk dalam perut.









9 comments:

  1. selalunya thermostat dlm cerek tu yg cepat rosak

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerek tak boleh menyala, wayar tu boleh lagi.

      Delete
  2. Kakcik dah lama tak guna cerek letrik. Jerang air atas dapur je. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai dapur gas takut terlupa pula. ada satu cerek tu, bila dah mendidih pun dia tak mati lampu dok menyala memanjang. pesen ni pun takut juga , buat saya lupa kering air pula boleh terbakar dapur .

      Delete
  3. nieda..selamat hari raya..maaf zahir batin..

    cerek jenis ni memang tak tahan lasakk.. kalau asik jerang air mau sekejapan jahanamnya..

    cikda dah lama tak jerang air.. ha.. nide bagi idea la utk cikda buat n3 baru..hehhehe..

    cikda dah follow nieda..yg ke 250.. err..ada hadiah tak... ;p

    ReplyDelete
  4. Salam Nieda....wah semua mintak di ganti ye....lpas kasut...cerek pulak!! Bis lah duit rayer

    ReplyDelete
  5. Camtulah Nieda... kalau tak rosak nanti tak lakulah pulak barang kat kedai... he..he..he..

    ReplyDelete
  6. Kalau kakak lebih suka jerang atas dapur aje Nieda. Bila bunyi tutup.

    ReplyDelete