Buat Duit

Thursday, August 15, 2013

Kasut raya beli lepas raya

Tak sesuai pakai high heel , sakit kaki dah ....huhuhu

Bila dah tua-tua , semangat nak beli kasut raya dah kurang. Banyak tahun tak  beli  kasut  raya.

Tahun ini  terasa pula nak beli , tapi beli lepas raya.

Oklah boleh pakai pergi kerja.

Sebenarnya, dah lama juga tak beli kasut atau sandal.......di Malaysia.
Last beli , bulan Mac dulu di Surabaya. 

Berhenti di kedai kulit mereka , borong 2,3 pasang kasut kulit.
Walaupun murah tapi tahan lama.
Pakai sampai jemu tapi tak rosak-rosak.

Faktor-faktor inilah yang menyebabkan saya dah lama tak beli kasut.
Setakat beli kasut kat anak-anak saja adalah.

Sebelum ke Surabaya , stok kasut kulit yang dibeli di Jakarta / Bandung dulu pun ada lagi.

Bukan nak berbangga dengan kasut -kasut Indonesia ini tapi selain 
tahan lama harganya jauh lebih murah.

Malah , kasut yang saya pilih lebih murah dari sandal berjenama di Malaysia.
Harganya kurang dari RM 50 rasanya.












4 comments:

  1. Raya haritu saya beli dua pasang, sandal & kasut. Boleh wat keje sekali..lame dah rasa tak beli kasut..hehe

    ReplyDelete
  2. ni lagi hebat , sekali beli sapu 2 sekali.

    ReplyDelete
  3. kawan saya pun borong kasut kat indon
    kulit lagi..murah lak tu katanya

    ReplyDelete
  4. mmg dah tua2 ni tak de rasa nak shopping kasut kan kak...saya pun gitu...saya beli kasut pun sbb kasut keje dah teruk sgt, kiranya kasut tu merangkap kasut raya sekali harung la...hahaha....

    ReplyDelete