Buat Duit

Thursday, August 15, 2013

Penangan Nescafe


Tak perlu nescafe tarik, nescafe biasa pun ok dah.


Beraya di rumah mertua, setiap pagi ada 3 minuman masa sarapan. ada teh 'o', teh panas dan nescafe. Air yang keruh-keruh ini cepat habis berbanding teh'o'.

Anak menantu dengan cucu -cucu berkumpul mesti sediakan 3 teko besar baru cukup  untuk semua yang ada.

Sedapnya minum nescafe panas. Bukan secawan tapi lebih secawan. Di rumah memang tak ada nescafe pun. Sebabnya , selalu pening kalau minum nescafe ni. Dulu-dulu tak pula  sejak dua mejak  pening dan sakit kepala pula. Faktor usia agaknya.

Tapi masa nak minum tak ingat pening dah. Belasah saja.

Bila balik rumah , terasa badan seram sejuk. Suara pun jadi lain dan kepala pun dan pusing. Demam dua hari.

Penangan nescafekah?

5 comments:

  1. Rasanya ye kot...sebab nescafe kan kafein tinggi

    ReplyDelete
  2. Sy ni tak minum minuman bersusu, tapi kalau di beri pilihan teh tarik & nescafe tarik, sy akan pilih nescafe..

    ReplyDelete
  3. assalam nieda..dulu ensuami selalu sangat sakit kepala..lepas tu acik berhenti beli nescafe..alhamdulillah..tak e dah macam masa minum minum tu setiap hari pening kepala

    ReplyDelete
  4. Saya suka nescafe Nieda... tapi tak selalulah ambik... dua atau tiga minggu baru minum sekali. Saya cuba kurangkan mengambil minum-minuman yang bersusu dan manis. Yelah dah tua-tua ni macam-macam yang tak boleh diterima dek badan.

    ReplyDelete
  5. sy pun minum nescafe kalau ke umah mentua je
    sbb sy cepat pening minum nescafe ;(
    suka milo

    ReplyDelete