Buat Duit

Friday, August 23, 2013

SSPN

Tergerak hati nak buat akaun SSPN untuk anak. Almaklumlah ada duit raya sekupang dua bolehlah buat modal buka buku baru.

Kali pertama singgah di Bank 
Simpanan Nasional, bertanya kepada Pak gad nak borang untuk buka akaun SSPN. Kata dia"kak  pergi kat Maybank boleh terus online, kat sini lambat sikit . Borang pun habis".

Tak palah bila dia kata macam tu.  Malas dah nak pusing ke Maybank . Lepas tu terus balik rumah. Dalam hati dok kata " dia ni betul ka . Dulu masa bukak akaun si kakak buat kat BSNlah. Jangan-jangan dia dengar aku kata ASN kut".

Tak puas hati hari ini , singgah lagi.....tapi terus tanya kat kerani di kaunter.

Dia pun suruh pergi Maybank juga.

Tapi .....bila ke Maybank pintu dah tutup pula. Awalnya , tak samapi 4.30 petang pelanggan dah tak boleh masuk.

Nak kena pergi lagi minggu depan. Aih !malasnya nak ulang-ulang buat kerja yang tak siap ni.



2 comments:

  1. Tak payah buatlah Nieda... Baik simpan dalam akaun biasa je.... sama je dengan akaun biasa... wat sakit hati... saya dulu buatkan juga untuk si Ojet... kata kalau nak buat pinjaman PTPTN mesti ada akaun SSPN.... tp apa yang jadi bila si Ojet apply mcm2 cekadaknya pulak... nak itu... nak ini... dah bagi tak puas hati... last2 saya lupakan je nak bwt pinjaman tu... saya tanggung sendiri.. sok2 dah abis belajar tak de nak bayar utang2 tu semua.

    ReplyDelete
  2. oohw ya ke...? tujuan utama mc tulah.syarat nak belajar nak kena buka sspn sekarang ni.

    ReplyDelete