23 August 2013

SSPN

Tergerak hati nak buat akaun SSPN untuk anak. Almaklumlah ada duit raya sekupang dua bolehlah buat modal buka buku baru.

Kali pertama singgah di Bank 
Simpanan Nasional, bertanya kepada Pak gad nak borang untuk buka akaun SSPN. Kata dia"kak  pergi kat Maybank boleh terus online, kat sini lambat sikit . Borang pun habis".

Tak palah bila dia kata macam tu.  Malas dah nak pusing ke Maybank . Lepas tu terus balik rumah. Dalam hati dok kata " dia ni betul ka . Dulu masa bukak akaun si kakak buat kat BSNlah. Jangan-jangan dia dengar aku kata ASN kut".

Tak puas hati hari ini , singgah lagi.....tapi terus tanya kat kerani di kaunter.

Dia pun suruh pergi Maybank juga.

Tapi .....bila ke Maybank pintu dah tutup pula. Awalnya , tak samapi 4.30 petang pelanggan dah tak boleh masuk.

Nak kena pergi lagi minggu depan. Aih !malasnya nak ulang-ulang buat kerja yang tak siap ni.



Post a Comment