Buat Duit

Sunday, September 29, 2013

Bunga tak tahu nama.


Dah berbunga  sekarang. Cantik pula dengan warna yang light2 purple tu.


Tapi sayang tanam kat belakang rumah.

Kerja menanam pokok ini mak saya.
Dia rajin sungguh, bila tengok pokok bunga yang cantik-cantik mulalah nak bawa balik tanam di rumah.
Pokok yang ini pun dia dapat dari rumah kawannya di kampung.

Tapi tak tahu bunga ini nama apa?.







15 comments:

  1. ni alamanda namanya ..rumah saya pun ada.memang cantik .rajin brbunga, tak prnah putus.tapi kena siram banyak.cepat layu.kalau tanam atas tanah lagi bnyak bunga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamanda ya....nasib baik cikgu bagi tahu.

      Delete
  2. Memang cantik bila tengok gambar ni neida

    ReplyDelete
    Replies
    1. lps ambil gambar ini lagi byk bunganya keluar.

      Delete
  3. Masyaallah cantiknya bunga perpel tu Nieda..kalau dekat boleh nekcik ngendeng sedahan..buat benih

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah pasal....pokok ini rasanya tanam guna ranting .pakai cucuk saja atas tanah.

      Delete
  4. cantik... menjadi betul ye tangan mak nieda ni

    ReplyDelete
  5. Alamanda ke nama dia? sy igt bunga seri pagi..hehe

    ReplyDelete
  6. Cantik..., nanti nak cari benih dia.

    ReplyDelete
  7. sejuk hati, sejuk mata bila tengok bunga2 yg macam2 warna ni.... mak saya kat kampung pun suka tanam bunga

    ReplyDelete