Buat Duit

Friday, October 18, 2013

SAGUN....pernah dengar?

Bila diminta dibuatkan   sagun oleh cucu , mak tok tak bisa menolaknya. Tarikan nenek dengan cucu semacam besi berani.  Setiap permintaan cucu tak akan dikecewakan.

Lagi pun setakat nak buatkan sagun apalah sangat.

sagun makanan saya zaman remaja dulu. Masa bersekolah rendah siap berjual lagi  pada kawan-kawan . Letak dalam plastik aiskrim atau pun dalam kelonsong kertas macam kacang putih . Sebungkus 10 sen.
Sedap lemak-lemak manis.

\
Tepung  beras wajib ada + kelapa parut (putih saja).

Goreng gareng tanpa minyak.

Dah siap  , angkat tambah gula dan garam secukup rasa.

Simpan dalam bekas kedap udara.

Tester pertama.

Siap !


7 comments:

  1. Pernah... dan jangan bercakap kalau tengah makan sagun!

    ReplyDelete
  2. Hehe..feveret ni..teringt zaman sekolah dulu..klu berckp masa mkan sgu ni..mesti bersembur kn muka kawan..hehe

    ReplyDelete
  3. my favourite masa kecik2.now dah slalu buat sndiri.sedap.

    ReplyDelete
  4. sedap kan!
    selalu beli kat melaka

    ReplyDelete
  5. nnt g pasar payang leh beli yg bungkus dalam straw besar...besttt!!

    ReplyDelete