Buat Duit

Sunday, October 20, 2013

Naga

Naga bukan sebarang naga.
Naga datang dari utara,
Rasa manis tak terkira 
Eh ! sebiji saja tak cukup pula.



Buah naga nan sebiji yang diberi oleh adik yang ditanam sendiri.


Manis sungguh .

Letak dalam peti makan sejuk-sejuk ......best .

Sebenarnya buah naga ini mempunyai banyak khasiat terutama yang berwarna merah .

Kajian menunjukkan buah naga merah ini sangat baik untuk penghadaman dan peredaran darah.
Selain itu ia kaya dengan potosium , ferum, protien, serat , kalsium dan soduim berbanding buah-buah  lain yang diimport.

Selain itu ia juga dapat mencegah barah usus, mengurangkan kolestrol yang tinggi  dalam darah dan menurunkan kadar lemak dalam badan.


13 comments:

  1. haaaaa....... sape nak diet boleh la makan buah naga ni, semua cukup

    ReplyDelete
  2. banyak pulak khasiatnya kan? jum kita makan.

    ReplyDelete
  3. makcik pun lebih suka yang isi purple ni...

    ReplyDelete
  4. yg merah lbh manis berbanding yg putih isinya....akak 2 biji pun tak cukup sekali makan hehe..tp mmg mahal harganya,kan...bestnya kalau dapat free

    ReplyDelete
  5. Sedapkan buah ni... makchaq pun suka... ada tanam kat rumah lama tapi tak berbuah2..tak berjaga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokok pun pandai nak manja2 kan makchaq?

      Delete
  6. Kak Zai suka buah ini tapi sekarang harganya agak mahal. Merah lebih sedap berbanding yang putih.

    ReplyDelete
  7. nampak pun dah sejuk tekak nak rasa...lama dah bunda tak makan buah naga ni... besarnye..

    ReplyDelete
  8. bestnya.. tanam sendiri je eh.. kalau beli mahal..hehehe..

    ReplyDelete
  9. sy lbh suka yg putih. yg merah ni, lps potong mesti jari2 pn merah jg ;-)

    ReplyDelete
  10. Suka makan lau dari peti ais...sedap...

    ReplyDelete