Buat Duit

Thursday, March 20, 2014

Mac yang sedih

Apa nak kata memang bulan Mac bulan yang sedih bagi dompet saya. Lepas satu-satu ......huhuhu.Mula-mula kena renew roadtax kereta. Awal Mac dah mati . Ok fine, sebab dah bersedia dari awal.

Kemudian , tup-tup tak lama lepas tu  kereta bergesel pula dengan pagar besi.
Habis sememeh bahagian pintu belakang kereta. 

Dah nama pun masih lesen ' P' Alia anak saya yang sulung bawa , mak tak kata apa. Benda dah jadi . Nasib baik Alia dan Shauqi tak apa-apa. Dia bawa adik pergi mengaji kena pintu pagar rumah makcik mengaji masa nak balik. Duit lagi......



Bila hantar kedai, cina ni macam nak main pula.
Dia minta RM450 tapi minta kurang jadi RM400.


Pakcik India , tu kata kasi masuk internet .





Dia tau saya ambil gambar nak masuk internet.

Dan sampai sekarang master key saya masih ada kat cina ketuk ini lagi.

Nasib baik , masa nak ambil saya bawa kunci kedua. 
Macam-macam alasan , kunci tertinggal kat rumah.
Padahal dia dah tahu orang nak ambil kereta mesti  kena ada kunci.

Nasib baik bayaran  tak penuh lagi, dapat kunci saya bayar.


Nanti kakak tunggu saya call..... sampai sekarang saya call no respon .
Dah seminggu dah  ni.

Tu dia ...mak dah bebel.


7 comments:

  1. Tak pe nieda..dapat bebel baru puas hati.minta kunci tu sampai dapat

    ReplyDelete
  2. Ish ish macam mana dorang ni buat kerja ishh klau mcm ni cara servis semua org lari

    ReplyDelete
  3. sabar Nieda....anggaplah itu seringan ringan ujian tapi bab tipu menipu ni mmg tak de kompromi!!
    mmg cepat jer naik hangin

    ReplyDelete
  4. tak bahaya ke tinggal kunci?

    ReplyDelete
  5. awat jadi lagu tu.... ada ke tak nak bagi kunci kereta orang...

    ReplyDelete
  6. Hish hish teruknya bengkel tu... entah2 nak menipu kut. Bertabahlah ya

    ReplyDelete
  7. Assalam,

    teruknya macam nak menipu jer...tapi yelah tak bahaya ke tinggal kunci?

    ReplyDelete