Buat Duit

Wednesday, March 12, 2014

Pulut Kuning Warga Emas

Semalam sekolahh kami mengadakan mesyuarat Agung PIBG . Dalam  agenda bermesyuarat ada diselitkan juga slot menghargai Warga Emas . Majoriti penduduk di RTBK ini juga adalah terdiri dari warga mas.

Murid-murid yang bersekolah di sini jika dari RTBK adalah cucu kepada mereka dah. Anak-anak semua dah besar dan bekerja di luar .

Murid yang meramaikan sekolah sekarang ini ialah datang dari ladang-ladang atau kampung-kampung berhampiran.

Arahan dari kementerian untuk meraikan warga mas di sekolah , maka pihak pentadbir sekolah perlu merancang aktiviti bersama warga mas.




Pulut kuning empat segi


Pulut kuning bentuk bulat


YB Tn Hj Hasbullah b Elias  berbaju putih (abang Ustaz Kazim Elias)


Warga Emas dalam acara potong pulut kuning




Selesai satu agenda sekolah bagi tahun ini.







12 comments:

  1. Sedapnya nampak pulut kuning ngan rendang tu... sesuai sangat untuk rai warga emas...selera warga emas macam makchaq ni memang dah beralih ke benda2 macam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pulut kuning sesuai sangat dgn wargas mas . Gu pula dgn rendang ... terangkat.

      Delete
  2. lepas ni..kita pulak jd warga emas..
    ho..ho..
    makan sikit sedap lah jugak pulut..sekali sekala teringin pulutt kuning..biasa time org nk kahwin br buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup bagai putaran ...tunggu time kita mengambil tempat pula heheeeh

      Delete
  3. Pulut kuning untuk warga emas... memang nampak klasik... dan sedap, kalau anak2 zaman moden mesti red valvet or rainbow kek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila jamu warga mas dgn kek moden ni takut depa tak layan pula

      Delete
  4. bila berubah usia selera pun berubah

    ReplyDelete
  5. Pulut kuning yang sedap dan sungguh sedap.. lagi2 kalau ada rendang daging yang lembut :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...cicah dgn daging masak hitam pun sodap

      Delete
  6. nampak sedap pulut kuning..lama dah acik tak buat pulut kuning kukus

    ReplyDelete
  7. sedapnya..
    lawan kan pulak dengan rendang daging..huih..memang tak bangkit la..heheh

    ReplyDelete