Buat Duit

Sunday, March 9, 2014

Wali Band

Lagu Wali Band ni terasa sangat dekat di hati.  Lagu Taubat Maksiat . Suara sedap , muzik pun sedap di telinga saya. Mula-mula saya macam tak kisah pun dengan lagu ini....tapi Shauqi suka dengar lagu ni. Bila terdengar lagu ni dia boleh berhenti main dan suka dengar berkali-kali. Ulang dan ulang  tak jemu.


Nak masuk video tak reti lah pula.
Nanti mak belajar pelan-pelan.

Wali Band -Taubat maksiat [Tomat]
Dengarlah hai sobat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat
Bukan ku sok taat
Sebelum terlambat
Ayo sama-sama kita taubat
Dunia sesaat
Awas kau tersesat
Ingatlah masih ada akhirat
Astafighrullahal’adzim
Reff:
Ingat mati, ingat sakit
Ingatlah saat kau sulit
Ingat ingat hidup cuman satu kali
Berapa dosa kau buat
Berapa kali maksiat
Ingat ingat sobat ingatlah akhirat
Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Pandanglah ke sana
Lihat yang di sana
Mereka yang terbaring di tanah
Bukankah mereka
Pernah hidup juga
Kita pun kan menyusul mereka
Astafighrullahal’adzim
Repeat Reff
Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Repeat Reff
Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim


Masa   di  Indonesia  , dalam bas pengamer naik ke dalam bas . Apalagi kami minta mereka nyanyikan lagu ini untuk Shauqi.
Suka lah dia.

Si kecik pertama kali terbang ke luar negara  pada  tahun 2010.


Sebenarnya nak cari gambar Shauqi tengah ternganga dengar lagu Wali Band tapi tak jumpa pula.

Ada benda lain nak cerita tapi keluar cerita lagu Wali Band pula.
Nanti-nantilah cerita tu.....

Pray for MH 370









6 comments:

  1. rietta pown suka lagu 2... sgt tsentuh ht ni tgk lukisan 2 d mhi td... MH370 please come back...

    ReplyDelete
  2. Jm suka semua lagu dari eali bsnd terutama lagu cari jodoh tu :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu2 indon ni , jarang yg tak bestkan?kalu lagu jiwang boleh terbuai2 rasa hati hihihi

      Delete
  3. Sekali2 bunda pun layan jugak...:)

    ReplyDelete
  4. selalu layan lagu dalam kereta saja

    ReplyDelete