24 May 2014

Penginapan di Tanjung Malim.

Temujanji Alia dengan Medsi pada hari Rabu, saya pun cepat-cepat servey hotel di kawasan sekitar UPSI.
Bila di google , banyak juga pilihan .  Tapi akhirnya suami saya yang bookingkan.Lega....

Tanjung Malim merupakan bandar universiti maka tak hairanlah banyak hotel di kawasan sekitarnya. Hotel-hotel bajet didirikan dalam bangunan kedai. Tak susah nak cari.

Saya tak pernah meneroka bandar Tanjung Malim sebelum ini , blur juga nak menentukan pilihan terbaik.

Memandangkan suami saya pergi awal sehari , dia dah tolong bookingkan hotel untuk kami bertiga . Hotel dengan 1 katil queen dan 1 single dengan bilik air di dalam ,tv dan aircond dengan harga RM 70 semalam dah cukup baik  buat tidur semalamam. Kami menginap di Hotel Tanjong.

Kebetulan pula , suami kena berkursus di Institut Aminuddin Baki , Genting selama seminggu. Nasib baik pada hari ujian , dia dapat pelepasan setengah hari. Dapatlah dia bawa kami ke UPSI pada pagi ujian Medsi tu.

Maka saya pun berdikarilah meneman anak ke sana.

Di sini saya senaraikan  nama hotel-hotel  yang terdapat di Tanjung Malim.

HOTEL CAHAYA -  05-4584331
HOTEL ANGGERIK -05-4599118
SAHARA INN- 05-4595999
HOTEL TWIN TOWER -05459889
TANJUNG MALIM BAJET HOTEL - 05-4594388
HOTEL BUNGA RAYA -054594388/ 05-4598815
SRI MALIM HOTEL -05-45999333
HOTEL TANJONG -0142614714 (UNCLE)

Hotel Tanjong terletak dekat stesyen bas Tanjung Malim.  Saya dan Alia ke sana dengan bas dari Kamunting. Jadi bila saya sampai  terus jalan kaki ke hotel . Tak perlu ambil teksi.

Sayang , gambar tak boleh masuk pula....grrrrr.








5 comments:

  1. Upsi tanjong malim? Tempat adik Jm belajar tu heeee. Murah tu rm70 je smlm. So mcm mana dgn ujian medsi si alia tu

    ReplyDelete
  2. RM70 dengan kemudahan asas - sudah cukup selesa tu. :)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum Nieda..dah lama sangat acik tak ke Tg.malim..mula2 kawen dulu..kalau balik kampung suami..ke pasar Tg.Malim la kami pegi untuk beli keperluan memasak

    ReplyDelete